Ett storslaget teateräventyr

5 teatrars samlade kraft. 50 medverkande på scenen. 1 stor kör. 3 timmar med paus. Musik, dans, jojk, spoken word, bild, drama, humor… Och nån som marknadsför det hela.

Teaterföreställningen Norrländsk passion skulle under våren 2014 marknadsföras på sju spelorter i norr, från Östersund till Kiruna, i samarbete med de medverkande teatrarnas egna marknadsavdelningar. I Skellefteå spelades föreställningen som sommarteater i stort cirkustält.

Mitt uppdrag var att dra upp strategin, producera informationsmaterial, arbeta med PR med mera. Det blev mycket funderande, men också väldigt mycket handfast operativt arbete.

Uppdragsgivare: Västerbottensteatern i samverkan med Norrbottensteatern, Teater Västernorrland, Giron Sámi  Teáther och Estrad Norr/Jämtlands läns teater.

Affischbild, grafisk form: Lia Jacobi.
Föreställningsfoto: Patrick Degerman.