En matglad folkfest

Fyra dagar med folkfest och matglädje i Skellefteå. Från att ha varit med och utformat konceptet för mer än tio år sedan jobbar jag nu främst med marknadskommunikationen.

Skellefteå centrum fylls med tusen och åter tusen besökare som vill äta, handla och umgås under norra Sveriges största matevent. Jag var med och genomförde den första workshopen som 2005 initierades av Karin Lundkvist, då på Fritid Skellefteå. Numera arrangeras evenemanget av föreningen Matfestens vänner, men grundsyftet att skapa en folkfest och stödja den lokala matkulturen består.

Vid starten arbetade jag med att utveckla och marknadsföra konceptet. Numera är mitt huvudfokus marknadskommunikationen via reklam, PR, sociala media etc. Gott samarbete i produktionsgruppen där Stina Renström, DixiPR och Carina Bergkvist ingår, är en stor tillgång i jobbet. Även vännerna på Krux har bidragit med grafisk design under åren.

Uppdragsgivare: Matfestens vänner, ideell förening.

Publikbild: Jonas Lundqvist
Foto flicka med jordgubbar: Camilla Öjhammar/Bildlikt.