Ett storslaget teateräventyr

5 teatrars samlade kraft. 50 medverkande på scenen. 1 stor kör. 3 timmar med paus. Musik, dans, jojk, spoken word, bild, drama, humor… Och nån som marknadsför det hela.

Teaterföreställningen Norrländsk passion skulle under våren 2014 marknadsföras på sju spelorter i norr, från Östersund till Kiruna, i samarbete med de medverkande teatrarnas egna marknadsavdelningar. I Skellefteå spelades föreställningen som sommarteater i stort cirkustält.

Mitt uppdrag var att dra upp strategin, producera informationsmaterial, arbeta med PR med mera. Det blev mycket funderande, men också väldigt mycket handfast operativt arbete.

Mer information finns på norrlandskpassion.se, producerad med icedor.se

Uppdragsgivare: Västerbottensteatern i samverkan med Norrbottensteatern, Teater Västernorrland, Giron Sámi  Teáther och Estrad Norr/Jämtlands läns teater.

Affischbild, grafisk form: Lia Jacobi.
Föreställningsfoto: Patrick Degerman.